BILANS 2025 – PODATEK VAT i KSeF- stacjonarnie Jelenia Góra
LOKALIZACJA:
JELENIA GÓRA
WYKŁADOWCY
DATA SZKOLENIA:
DARIUSZ POLAKOWSKI
17.11.2025
CENA:
430,00 netto + 23% VAT
ZAPYTAJ O SZKOLENIE:
- +48 577 127 550
- +48 574 127 550
- biuro@bkszkolenia.pl
- szkolenia@bkszkolenia.pl
- Pon - Pt: 8:00 - 16:00
Dołącz do grona profesjonalistów, którzy stawiają na rozwój i aktualizację swojej wiedzy – zapisz się na szkolenie ( BILANS 2025 ) i zyskaj pewność, że Twoje rozliczenia podatkowe będą zgodne z najnowszymi przepisami, a bilans firmy przygotowany
profesjonalnie i bez błędów.
BILANS 2025 – odatek od towarów i usług VAT i KSeF
Zajęcia odbywają się stacjonarnej w Jeleniej Górze (miejsce podamy po zamknięciu przyjmowania zgłoszeń) w dniach:
17 listopad
2025 r. (poniedziałek) godz. 9:00 – 15:00 – blok podatkowy – Podatek od towarów i usług VAT i KSeF (7 godz. lek.) – Wykładowca: Dariusz Polakowski – specjalista z zakresu podatku VAT.
Wymagania wstępne dla uczestników wiedza na poziomie samodzielnego księgowego
Dla kogo jest to szkolenie ? Szkolenie jest dedykowane księgowym, doradcom podatkowym, pracownikom działów finansowych, biur rachunkowych oraz wszystkim osobom odpowiedzialnym za rozliczenia podatkowe i sporządzanie bilansu w firmie. To także doskonała okazja dla właścicieli firm oraz menadżerów, którzy chcą lepiej zrozumieć kwestie podatkowe i rachunkowe, aby podejmować bardziej świadome decyzje biznesowe.
Szkolenie jest zaprojektowane z myślą o profesjonalistach pragnących zdobyć najnowszą wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu podatków i rachunkowości . Nasze szkolenie to niepowtarzalna okazja, aby przygotować się na wyzwania związane z końcowo rocznym rozliczeniem podatkowym oraz sporządzaniem bilansu.
Szkolenie dostarczy Państwu kompleksowej wiedzy na temat najnowszych regulacji dotyczących podatku VAT i KSeF a także pokaże, jak efektywnie sporządzić bilans na koniec roku. Dzięki połączeniu teorii z praktyką, uczestnicy będą mogli zastosować zdobytą wiedzę w swojej pracy, unikając błędów i minimalizując ryzyko podatkowe.
Oferowane przez nas szkolenie prowadzone będzie przez wykładowców dysponujących zarówno doskonałym warsztatem trenerskim, jak i bogatym doświadczeniem praktycznym – to uznani na rynku prelegenci ( eksperci ), którzy na co dzień zajmują się omawianymi problemami, co znacząco podniesie rangę spotkań.
17.11.2025 PODATEK VAT
1. Zasady i terminy wystawiania faktur
a) rodzaje faktur,
b) na kim spoczywa obowiązek wystawienia faktury i w jakich sytuacjach,
c) „pusta faktura” i jej skutki,
d) „refakturowanie”, (data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego i data wystawienia refaktury, refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu, stawki podatkowe, podatek od nieruchomości),
e) faktury dokumentujące otrzymanie zaliczki, zadatku, przedpłaty,
f) w jakich sytuacjach otrzymanie zaliczki nie rodzi obowiązku rozliczenia podatku,
g) dokumentowanie importu usług, zakupu towarów gdzie podatnikiem jest nabywca oraz WNT
h) faktura korygująca a nota korygująca, zbiorcza faktura korygująca, faktury zwiększające i obniżające podstawę opodatkowania, termin ujęcia w rozliczeniu,
g) duplikat faktury, faktury do paragonów, dokumenty uznawane za faktury,
h) różnica między „anulowaniem” dokumentu a jego korektą do „zera”,
i) wystawianie faktur do paragonów, konsekwencje za ich błędne wystawienie,
2. KSeF – dobrowolny i obowiązkowy
a) zasady funkcjonowania KSeF,
– aplikacja podatnika, mikrofirma, aplikacja mobilna,
– terminy wprowadzenia obowiązkowego KSeF,
– jakie podmioty nie mają obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych,
– faktury pro-forma, noty korygujące a KSeF,
– wysyłka wsadowa i interaktywna,
– tryb off-line (certyfikat wystawcy faktury),
– transakcje objęte obowiązkiem fakturowania w ramach KSeF,
– eksport, WDT, sprzedaż poza granicami Polski,
– procedura OSS i SME,
b) definicja faktury ustrukturyzowanej,
– moment sporządzenia, wystawienia i otrzymania faktury w ramach KSeF,
– wystawianie faktur i faktur korygujących w KSeF (schema Fa (1), Fa (2), Fa (3)),
– pola obligatoryjne i fakultatywne,
– „załącznik” – schema Fa (3),
– status faktury wystawionej poza KSeF,
– możliwość wizualizacji faktury ustrukturyzowanej (np. w pdf.),
– anulowanie faktury, duplikat a KSeF,
– płatności, w tym płatności zbiorcze,
– numer KSeF faktury, w jakich sytuacjach należy się nim posługiwać,
– kursy walut w przypadku faktur wystawianych w walucie obcej,
c) uprawnienia osób upoważnionych do pracy w KSeF,
– sytuacje w których podmiot ma obowiązek przekazania informacji o osobie administrującej systemem KSeF w firmie organom podatkowym, (druk ZAW-Fa),
– rodzaje uprawnień i sposób ich nadawania,
– sposoby identyfikacji w systemie, (tokeny),
– identyfikacja podmiotów zależnych (grupy VAT, JST), )
– ustawienia dostępu do KSeF dla pracowników podatnika oraz podmiotów z zewnątrz,
– sposób generowania tokenów,
d) postępowanie w przypadku awarii systemu,
– brak dostępu do systemu z winy systemu,
– braku dostępu do systemu z winy podatnika,
– w jakich sytuacjach należy oznaczyć fakturę kodem QR, jaki jest termin jej wystawienia i otrzymania,
3. Data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego
a) określenie daty powstania obowiązku podatkowego,
b) co oznacza pojęcie data wykonania usługi lub wydania towaru,
c) data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego,
d) w jakich sytuacjach wystawienie faktury oznacza obowiązek zapłaty podatku VAT,
e) świadczenia o charakterze ciągłym,
4. Prawo do odliczenia VAT:
a) zasady i terminy rozliczania podatku naliczonego,
b) przypadki w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego,
d) możliwość (przy spełnieniu określonych warunków) odliczenia podatku naliczonego od zakupionych usług noclegowych,
e) gastronomia, catering a odliczenie VAT – zasada stałości (wyrok TSUE),
f) zasada neutralności (wyrok TSUE),
g) należyta staranność, dobra wiara a rozliczenie podatku naliczonego.
5. Ulga na złe długi, sprzedaż nieruchomości:
a) termin w jakim sprzedający uprawdopodabnia nieściągalność wierzytelności,
b) warunki korzystania z ulgi na złe długi,
c) obowiązki nabywcy,
d) ulga na złe długi a termin płatności,
e) sprzedaż nieruchomości – opcja opodatkowania
f) wyrok TSUE w zakresie pierwszego zasiedlenia,
6. Transakcje wewnątrzwspólnotowe
a) warunki jakie należy spełnić aby można było uznać, iż doszło do przemieszczenia towarów,
b) wykaz dokumentów potwierdzających przemieszczenie towarów do innego państwa członkowskiego,
c) rola informacji podsumowującej,
d) zakup towaru z UE od podatnika posiadającego siedzibę działalności poza terytorium RP posługującego się polskim numerem NIP.
7. Eksport i import towarów oraz zaliczka w eksporcie:
a) rozliczanie zaliczki w eksporcie towarów
– warunek wywozu towarów w terminie 6 miesięcy,
– sytuacje w jakich termin ten nie obowiązuje,
b) eksport pośredni i bezpośredni,
c) terminy rozliczenia eksportu w przypadku braku dokumentów potwierdzających wywóz towarów poza UE,
d) warunki spełnienie których umożliwia rozliczenie importu towarów w trybie uproszczonym,
8. Świadczenia nieodpłatne.
9. Wybrane orzeczenia TSUE, NSA i WSA.
10. Co nas czeka w 2026 roku (JPK, KSeF).
Dariusz Polakowski – specjalista z zakresu podatku VAT.
Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji. Przeprowadził ponad 2 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych, doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego. Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT.
Adresaci szkolenia: Szkolenie adresowane jest do służb finansowo-księgowych zajmujących się w praktyce księgowością oraz przygotowujących sprawozdania finansowe i ustalających poziom zobowiązań podatkowych, pracodawców i pracowników.
Czas trwania kursu: 7 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut), realizowany jest w systemie stacjonarnym w godzinach od 9.oo do 15.oo
Efektem kształcenia na kursie będzie poszerzenie posiadanej wiedzy oraz doskonalenie już posiadanych umiejętności zawodowych z zakresu prawidłowego prowadzenia dokumentacji podatku VAT, umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej, umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania.
Sposób i forma zaliczenia:
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodnie z § 23 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz. 2175)
Miejsce szkolenia i zakwaterowanie:
JELENIA GÓRA, miejsce jest w trakcie dopracowania i uzależnione od ilości osób
W przypadku szkolenia finansowanego w co najmniej 70% ze środków publicznych do ceny nie doliczamy podatku VAT. W tym celu prosimy o przesłanie do nas wypełnionego oświadczenia, które jest dostępne w zakładce ” pliki do pobrania „
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Realizacja kursu uzależniona jest od ilości osób zainteresowanych powyższą tematyką
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej na 7 przed szkoleniem. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Zapisz się już dziś, wypełnij Formularz zgłoszeniowy.
Możesz także pobrać kartę zgłoszeniową i wysłać ją do nas mailowo oraz oświadczenie o finansowaniu szkolenia ze środków publicznych.
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy lub poprzez przesłanie skanu karty zgłoszeniowej. Przesłanie zgłoszenia stanowi formę zawarcia umowy wiążącej się z jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty, w razie braku rezygnacji. Rezygnację (najpóźniej na 7 dni przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@bkszkolenia.pl . Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.
Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.
Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia i uczestnictwie w szkoleniu zawsze wysyłamy pocztą elektroniczną na adres e-mail podany w zgłoszeniu. Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką.
Terminy mogą się zmienić
Możesz pobrać kartę zgłoszeniową i wysłać ją do nas mailowo
oraz oświadczenie o finansowaniu szkolenia ze środków publicznych.
NEWSLETTER
Subskrybuj aby dostawać nasze aktualności prosto do Twojej skrzynki. Obiecujemy, że nie będziemy wysyłać do Ciebie spamu. W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Przechodząc dalej, akceptujesz politykę prywatności
NEWSLETTER
Copyright © 2016-2024 by B&K Doradztwo i szkolenia dla biznesu Sp. z o.o.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Projekt i realizacja TwojaReklama
