
JPK_CIT – nowe wymogi dotyczące prowadzenia ksiąg rachunkowych przez podatników CIT
LOKALIZACJA:
szkolenie zdalne
DATA SZKOLENIA:
17 wrzesień 2026 w godzinach 09:00 – 12:15
PROWADZĄCY:
dr DOROTA ANNA MIKULSKA
CENA:
340,00 zł netto 418,20 zł brutto
ZAPYTAJ O SZKOLENIE:
- +48 577 127 550
- +48 574 127 550
- biuro@bkszkolenia.pl
- szkolenia@bkszkolenia.pl
- Pon - Pt: 8:00 - 16:00
Od 1 stycznia 2025 r. duzi podatnicy CIT obowiązani są prowadzić księgi rachunkowe przy użyciu programów komputerowych i przesyłać je do urzędu skarbowego. Obowiązek ten docelowo obejmie wszystkich podatników CIT prowadzących księgi rachunkowe. Informacje z ksiąg rachunkowych będą przekazywane w plikach JPK_KR_PD i JPK_ST_KR, zwanych JPK_CIT. Ten nowy obowiązek sprawozdawczy wymaga uzupełnienia ksiąg rachunkowych o dodatkowe dane wskazane w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 16 sierpnia 2024 r.
Cel szkolenia:
> Omówienie nowych obowiązków związanych z JPK CIT.
> Przedstawienie zasad prawidłowego prowadzenia ksiąg rachunkowych zgodnie z wymogami raportowania.
> Wskazanie najczęstszych błędów i sposobów ich unikania.
> Przygotowanie uczestników do wdrożenia nowych regulacji w praktyce.
Korzyści dla uczestników:
> Aktualna wiedza o zmianach w przepisach dotyczących CIT.
> Praktyczne wskazówki dotyczące prawidłowego raportowania JPK CIT.
> Możliwość konsultacji z ekspertem i zadania pytań.
> Uniknięcie ryzyka błędów i sankcji za nieprawidłowe prowadzenie ksiąg rachunkowych.
> Materiały szkoleniowe i dostęp do nagrania (jeśli przewidziane).
Podczas szkolenia uzyskasz w szczególności odpowiedzi na pytania:
> Jakie są terminy dostosowania ksiąg rachunkowych do nowych wymogów?
> Kiedy i w jaki sposób przesyłać nowe pliki JPK_KR_PD i JPK_ST_KR?
> Jak przygotować się do nowego obowiązku sprawozdawczego?
> O jakie dodatkowe dane należy uzupełnić księgi rachunkowe, aby wygenerować plik JPK_KR_PD?
> Czy nowe obowiązki wymagają zmiany polityki rachunkowości?
> W jaki sposób prowadzić ewidencję środków trwałych, aby wypełnić obowiązki dotyczące JPK_ST_KR?
> Jakie dane będą podlegać raportowaniu i w jaki sposób fiskus je wykorzysta?
Grupa docelowa :
>Główni księgowi i specjaliści ds. rachunkowości.
>Pracownicy działów księgowych i podatkowych odpowiedzialni za rozliczenia CIT.
>Przedsiębiorcy prowadzący księgi rachunkowe w swoich firmach.
>Pracownicy biur rachunkowych oraz doradcy podatkowi.
>Osoby, które chcą zaktualizować lub pogłębić swoją wiedzę z zakresu JPK CIT.
1. Wprowadzenie
2. Terminy dostosowania ksiąg rachunkowych do nowych wymogów
3. Struktura JPK_KR – pliku generowanego na żądanie urzędu skarbowego
4. Dane, o które należy uzupełnić księgi rachunkowe podlegające przekazaniu do
urzędu skarbowego na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
5. Rozbudowane księgi rachunkowe a zasady (polityka) rachunkowości
6. Nowe wymogi dotyczące ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych – struktura jednolitego pliku kontrolnego JPK_ST_KR
7. Wątpliwości praktyczne związane z wprowadzeniem nowego obowiązku
sprawozdawczego i wyjaśnienia Ministerstwa Finansów
8. Pytania i odpowiedzi
Podczas szkolenia uzyskasz w szczególności odpowiedzi na pytania:
> Jakie są terminy dostosowania ksiąg rachunkowych do nowych wymogów?
> Kiedy i w jaki sposób przesyłać nowe pliki JPK_KR_PD i JPK_ST_KR?
> Jak przygotować się do nowego obowiązku sprawozdawczego?
> O jakie dodatkowe dane należy uzupełnić księgi rachunkowe, aby wygenerować plik JPK_KR_PD?
> Czy nowe obowiązki wymagają zmiany polityki rachunkowości?
> W jaki sposób prowadzić ewidencję środków trwałych, aby wypełnić obowiązki
dotyczące JPK_ST_KR?
> Jakie dane będą podlegać raportowaniu i w jaki sposób fiskus je wykorzysta?
Prowadzący dr Dorota Anna Mikulska – ekonomista, biegły rewident, członek Komitetu Standardów Rachunkowości, członek Krajowego Sądu Dyscyplinarnego Polskiej Izby Biegłych Rewidentów, sekretarz Regionalnej Rady Regionalnego Oddziału PIBR w Lublinie. Wieloletni wykładowca i autor licznych publikacji z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej, twórca autorskich programów szkoleniowych, ekspert czołowych wydawnictw prawnych. Posiada bogate doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych oraz prowadzeniu szkoleń, w tym obligatoryjnych dla biegłych rewidentów. Prowadzi własną kancelarię audytorską.
Adresaci szkolenia:
- >Główni księgowi i specjaliści ds. rachunkowości.
>Pracownicy działów księgowych i podatkowych odpowiedzialni za rozliczenia CIT.
>Przedsiębiorcy prowadzący księgi rachunkowe w swoich firmach.
>Pracownicy biur rachunkowych oraz doradcy podatkowi.
>Osoby, które chcą zaktualizować lub pogłębić swoją wiedzę z zakresu JPK CIT. - > dyrektorów finansowych,
> właścicieli i pracowników biur rachunkowych,
> przedsiębiorców i osób odpowiedzialnych za rozliczenia podatkowe w firmach.
Metody pracy i materiały szkoleniowe: Proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie warsztatowej. W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę
Efektem kształcenia na kursie jest:
Korzyści dla uczestników:
> Aktualna wiedza o zmianach w przepisach dotyczących CIT.
> Praktyczne wskazówki dotyczące prawidłowego raportowania JPK CIT.
> Możliwość konsultacji z ekspertem i zadania pytań.
> Uniknięcie ryzyka błędów i sankcji za nieprawidłowe prowadzenie ksiąg rachunkowych.
> Materiały szkoleniowe i dostęp do nagrania (jeśli przewidziane).
Sposób i forma zaliczenia: Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodnie z § 23 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz. 2175)
Cena zawiera dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia, autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane przed szkoleniem ), imienny certyfikat ukończenia szkolenia. Można kupić nagranie z możliwością odsłuchania
Forma realizacji szkolenia
Szkolenie realizowane jest w formie wykładu online – wirtualnego szkolenia nadawanego na specjalnie przygotowanej platformie. Uczestnicy będą na żywo brali udział w szkoleniu z możliwością zadawania pytań na czacie. Podczas szkolenia poza widokiem wykładowcy będzie również dostępna tablica multimedialna, oraz prezentacja materiałów którymi będzie zarządzał wykładowca.
W czasie wykładu stosowane są metody i techniki nauczania skoncentrowane na praktycznych aspektach rozwiązywania problemów.
Autorskie materiały szkoleniowe uczestnicy otrzymują w terminie 2 dni przed szkoleniem w formie PDF na wskazany w zgłoszeniu czytelny adres e:mail.
Po zakończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający jego udział w szkoleniu wysłany w formie PDF na wskazany w zgłoszeniu czytelny adres e-mail
Po zakończonym szkoleniu uczestnicy oceniają szkolenie poprzez pozostawienie opinii w formie ankiety, która pozwoli na podsumowanie efektów i jakości zrealizowanego szkolenia.
Zapisz się już dziś, wypełnij Formularz zgłoszeniowy.
Możesz także pobrać kartę zgłoszeniową i wysłać ją do nas mailowo oraz oświadczenie o finansowaniu szkolenia ze środków publicznych.
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy lub poprzez przesłanie skanu karty zgłoszeniowej. Przesłanie zgłoszenia stanowi formę zawarcia umowy wiążącej się z jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty, w razie braku rezygnacji. Rezygnację (najpóźniej na 7 dni przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@bkszkolenia.pl . Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.
Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.
Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia i uczestnictwie w szkoleniu zawsze wysyłamy pocztą elektroniczną na adres e-mail podany w zgłoszeniu. Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką.
Terminy mogą się zmienić
Możesz pobrać kartę zgłoszeniową i wysłać ją do nas mailowo
oraz oświadczenie o finansowaniu szkolenia ze środków publicznych
Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania
dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu
Szkoleniowego.
Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych
wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i
pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym
kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez
siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na
stronach PARP https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl
Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w
kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy,
właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom
dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W
pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać
80%.
NEWSLETTER
Subskrybuj aby dostawać nasze aktualności prosto do Twojej skrzynki. Obiecujemy, że nie będziemy wysyłać do Ciebie spamu. W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Przechodząc dalej, akceptujesz politykę prywatności
NEWSLETTER
Copyright © 2016-2024 by B&K Doradztwo i szkolenia dla biznesu Sp. z o.o.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Projekt i realizacja TwojaReklama