
KSeF – przygotowanie do wdrożenia w firmie i Biurze Rachunkowym z Anną Kędzierską-Adamczyk
LOKALIZACJA:
szkolenie zdalne
DATA SZKOLENIA:
21 maj 2025 w godzinach 9:30-14:30
PROWADZĄCY:
Anna Kędzierska -Adamczyk
CENA:
340,00 zł netto/os + 23% VAT 418,20 zł brutto/os
ZAPYTAJ O SZKOLENIE:
- +48 577 127 550
- +48 574 127 550
- biuro@bkszkolenia.pl
- szkolenia@bkszkolenia.pl
- Pon - Pt: 8:00 - 16:00
Szanowni Państwo, już niebawem obowiązkowy Krajowy System e-Faktur (KSeF) stanie się codziennością dla firm i biur rachunkowych. Nowe przepisy oznaczają istotne zmiany w sposobie fakturowania, obiegu dokumentów i współpracy z klientami.
Aby przygotować Państwa organizację na nadchodzącą rewolucję cyfrową, zapraszamy na praktyczne szkolenie:
KSeF – przygotowanie do wdrożenia w firmie i Biurze Rachunkowym
Podczas spotkania omówimy najważniejsze aspekty wdrożenia systemu, aktualny stan prawny, obowiązki podatników oraz konkretne działania, jakie warto podjąć już dziś, by zapewnić sobie bezpieczeństwo, zgodność z przepisami i spokój w pracy.
Adresaci szkolenia
przedsiębiorcy > księgowi i kadra finansowa > właściciele i pracownicy biur rachunkowych
Metody pracy
Wykład prowadzony na podstawie prezentacji z przykładami zastosowań praktycznych z możliwością zadawania pytań.
- Nowy harmonogram wdrożenia KSeF w życie podatników
- podstawowe terminy ustawowe i terminy wejścia w życie zmian legislacyjnych.
- Krajowy System e-Faktur (KSeF) – podstawowe pojęcia:
- definicja faktur w ustawie o VAT – faktura, faktura ustrukturyzowana a faktura elektroniczna
- dokumentowanie sprzedaży w dobie KSeF
- KSeF a podstawowe zasady funkcjonowania podatku VAT
- system KSeF dobrowolny oraz system KSeF obowiązkowy,
- funkcjonowanie Krajowego Systemu e-Faktur – wersja właściwa, demo i testowa
- dostęp do systemu KSeF i podmioty uprawnione,
- fakturowanie w ramach Krajowego Systemu e-Faktur,
- Faktura ustrukturyzowania:
- nowy wzorzec faktury ustrukturyzowanej,
- data wystawienia, data otrzymania faktury ustrukturyzowanej,
- opis i charakterystyka schematu faktury ustrukturyzowanej,
- KSeF ID czyli identyfikator KSeF
- typy faktur możliwe do wystawienia w systemie KSeF,
- jakie dokumenty będą funkcjonowały poza systemem KSeF,
- akceptacja odbiorcy faktury ustrukturyzowanej,
- walidacja faktury wysłanej do KSeF
- znaczenie UPO
- samofakturowanie
- faktura RR
- Podmioty uprawnione do korzystania z KSeF:
- rodzaje uprawnień do korzystania z KSeF,
- jak rozpocząć korzystanie z KSeF?
- złożenie zawiadomienia ZAW-FA,
- komu i jak nadawać uprawnienia do korzystania z KSeF,
- jak funkcjonuje anonimowy dostęp do faktury.
- Które faktury w KSeF a które w systemie faktur standardowych.
- Zmiany w zakresie duplikatów, not korygujących, mini fakturek i faktur generowanych z kas fiskalnych. Faktury korygujące po zmianach.
- Wystawianie faktur w sytuacji serwisu, awarii, sytuacji kryzysowej:
- jakie działania powinien podjąć podatnik w sytuacji serwisu, awarii, sytuacji kryzysowej,
- tryb offline-niedostępność i awarie po stronie KSeF oraz po stronie podatnika.
- Sankcje w zakresie nieprawidłowości w korzystaniu z KSeF od sierpnia 2026 r.:
- sankcja za wystawienie faktury poza systemem KSeF,
- sankcje za wystawienie faktur w niewłaściwym formacie w okresie awarii lub w trybie „offline”,
- sankcje za opóźnione przesłanie do KSeF faktur wystawionych w okresie awarii lub w trybie „offline”.
- Preferencje i korzyści wynikające z stosowania faktur ustrukturyzowanych:
- 40-dniowy termin zwrotu podatku VAT oraz opis warunków jego zastosowania,
- ułatwione rozliczenie faktur korygujących in minus stronie sprzedawcy i nabywcy,
- brak obowiązku przekazywania JPK_FA na żądanie organów podatkowych,
- brak obowiązków związanych z autentycznością pochodzenia, czytelnością oraz integralnością faktur,
- przechowywanie faktur w systemie.
- Jakie dokumenty generują należny a jakie naliczony w dobie KSeF? Czy KSeF wygeneruje JPK_VAT?
- Jak się przygotować do wdrożenia KSeF – procedury, wymagania, analiza, szkolenia.
- informacja dla klienta
- informacja dla załogi
- analiza faktur u klienta
- analiza oprogramowania u klienta
- analiza umów zawartych z klientami
- procedura zarządzania uprawnieniami
- procedura weryfikacji pobranych danych
- szkolenia
- przygotowanie techniczne
- procedura na wypadek awarii.
ANNA KĘDZIERSKA – ADAMCZYK absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Doradca podatkowy z 22 letnim stażem. Wspólnik w kancelarii doradztwa podatkowego. Wykładowca na studiach z zakresu podatków oraz wynagrodzeń w Wyższej Szkole Biznesu oraz Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Trener z kilkunastoletnim stażem z zakresu podatków dochodowych, podatku VAT, naliczania wynagrodzeń, ZUS, zasiłków. Bardzo wysoko oceniana przez uczestników.
Celem szkolenia: jest poszerzenie kompetencji, gdyż niebawem obowiązkowy się stanie Krajowy System e-Faktur (KSeF) i będzie codziennością dla firm i biur rachunkowych. Nowe przepisy oznaczają istotne zmiany w sposobie fakturowania, obiegu dokumentów i współpracy z klientami.
Efekty uczenia się :
Korzyści dla uczestników – dowiesz się :
> nauczysz się, jak dostosować obieg dokumentów i procedury,
> jakie zmiany techniczne są konieczne,
> jak komunikować się z klientami, > jak wdrożyć KSeF bez stresu i błędów,
> co już dziś należy zrobić, by uniknąć kar i przestojów.
Szkolenie skierowane jest do:
> przedsiębiorców
> księgowi i kadra finansowa
> właściciele i pracownicy biur rachunkowych
Metody pracy
Wykład prowadzony na podstawie prezentacji z przykładami zastosowań praktycznych z możliwością zadawania pytań.
Forma realizacji szkolenia
Szkolenie realizowane jest w formie wykładu online – wirtualnego szkolenia nadawanego na specjalnie przygotowanej platformie. Uczestnicy będą na żywo brali udział w szkoleniu z możliwością zadawania pytań na czacie. Podczas szkolenia poza widokiem wykładowcy będzie również dostępna tablica multimedialna, oraz prezentacja materiałów którymi będzie zarządzał wykładowca.
Czas trwania kursu: 6 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut)
Metody pracy i materiały szkoleniowe: Proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie warsztatowej z elementami ćwiczeń praktycznych w formie studiów przypadków skoncentrowanych na praktycznych aspektach rozwiązywania problemów. W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę. Autorskie materiały szkoleniowe uczestnicy otrzymują w terminie 2 dni przed szkoleniem w formie PDF na wskazany w zgłoszeniu czytelny adres e:mail.
Sposób i forma zaliczenia: Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodnie z § 23 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz. 2175), potwierdzający jego udział w szkoleniu wysłany w formie PDF na wskazany w zgłoszeniu czytelny adres e-mail.
Po zakończonym szkoleniu uczestnicy oceniają szkolenie poprzez pozostawienie opinii w formie ankiety, która pozwoli na podsumowanie efektów i jakości zrealizowanego szkolenia.
Cena zawiera : dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia, autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane przed szkoleniem ), imienny certyfikat ukończenia szkolenia, tablice zapisane przez trenera w trakcie szkolenia.
Forma szkolenia na żywo – online na platformie Clickmeeating w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań na czacie, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Każda uczestnik musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu. Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Każdy uczestnik zostanie zarejestrowany przez organizatora na wskazany w zgłoszeniu adres e:mail. Po dokonaniu rejestracji otrzyma wiadomość w formie elektronicznej o treści ” Potwierdzenie rejestracji
Zapisz się już dziś, wypełnij Formularz zgłoszeniowy.
Możesz także pobrać kartę zgłoszeniową i wysłać ją do nas mailowo oraz oświadczenie o finansowaniu szkolenia ze środków publicznych.
Możesz pobrać kartę zgłoszeniową i wysłać ją do nas mailowo
oraz oświadczenie o finansowaniu szkolenia ze środków publicznych.
NEWSLETTER
Subskrybuj aby dostawać nasze aktualności prosto do Twojej skrzynki. Obiecujemy, że nie będziemy wysyłać do Ciebie spamu. W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Przechodząc dalej, akceptujesz politykę prywatności
NEWSLETTER
Copyright © 2016-2024 by B&K Doradztwo i szkolenia dla biznesu Sp. z o.o.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Projekt i realizacja TwojaReklama