Ekspert z zakresu krajowego i międzynarodowego prawa podatkowego i Partner w spółce doradztwa podatkowego Tax Support Center Sp. z o.o. Wieloletni pracownik renomowanych spółek doradztwa podatkowego (BIG 4), a także dyrektor działu podatkowego międzynarodowych grup kapitałowych. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiadający wieloletnie doświadczenie w stosowaniu prawa podatkowego na wszelkich płaszczyznach biznesu. Wieloletni i doświadczony wykładowca i trener wielu renomowanych firm. Autor licznych publikacji publikowanych m.in. w Rzeczpospolitej, pozycjach wydawnictwa Difin, Presscom WoltersKluwer i innych.Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatku VAT, wszelkich kwestiach dotyczących cen transferowych, a także różnorakich przekształceniach i reorganizacjach wewnątrz grup kapitałowych.
Wszystko o KSeF od lutego 2026 – system 2.0 – faktury ustrukturyzowane Jelenia Góra Michał Gabrysiak
LOKALIZACJA:
Jelenia Góra ul. Podwale 27/5
DATA SZKOLENIA:
28 listopad 2025 w godzinach 9.00-15:00
PROWADZĄCY:
Michał Gabrysiak
CENA:
400,00 zł netto + 23% VAT
ZAPYTAJ O SZKOLENIE:
- +48 577 127 550
- +48 574 127 550
- biuro@bkszkolenia.pl
- szkolenia@bkszkolenia.pl
- Pon - Pt: 8:00 - 16:00
- W związku z faktem, iż od lutego 2026 r. wystawianie faktury ustrukturyzowanych będzie obowiązkowe, zachęcamy do skorzystania ze szkolenia, którego celem jest przybliżenie Państwu zasad wystawiania i otrzymywania faktur ustrukturyzowanych przy użyciu KSeF. Program uwzględnia ostateczne przepisy, które zostały uchwalone w sierpniu 2025 r.
Szkolenie obejmuje w szczególności zagadnienia dotyczące:
- – terminów wejścia obowiązku wystawiania o odbierania faktur w KSeF przez poszczególne grupy podatników,
- – faktur, które będzie można wystawiać poza KSeF w okresach przejściowych do końca 2026 r.,
- – faktur, które będą wyłączone z KSeF na podstawie przepisów ustawy o VAT oraz specjalnego rozporządzenia MF,
- – sposobu wystawiania faktur w KSeF oraz sposobu ich przekazania w zależności od rodzaju nabywcy z uwzględnieniem roli kodów QR,
- – sposobu wystawiania faktur poza KSeF w trybie awarii, offline i offline24 oraz sposobu ich przekazania w zależności od rodzaju nabywcy,
- – korygowania faktur w okresie obowiązkowego KSeF
- – wystawiania faktur RR w KSeF,
- – ujęcia faktur wystawionych w KSeF oraz w trybie awarii, offline i offline24 w JPK_V7,
- – specyfiki płatności za faktury wystawione w KSeF oraz w trybie awarii, offline i offline24.
W trakcie szkolenia poruszymy wiele innych aspektów związanych z obowiązkowym KSeF oraz odpowiemy na Państwa pytania i rozwiejemy Państwa wątpliwości.
- Adresaci szkolenia: Szkolenie jest skierowane do: dyrektorów, kierowników, menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury oraz księgowych. Udział w szkoleniu jest mocno rekomendowany pracownikom działów handlowych, obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.
I. Najważniejsze pojęcia dotyczące KSeF:
o Definicja faktury ustrukturyzowanej; faktura ustrukturyzowana a faktura elektroniczna; faktura ustrukturyzowana a faktura wystawiona w trybie awarii, offline i offline24; czy jest możliwe anulowanie faktury ustrukturyzowanej?
o Od kiedy KSeF będzie obowiązkowy dla poszczególnych grup podatników; podatnicy VAT zobowiązani do korzystania z KSeF oraz podatnicy VAT wyłączeni z obowiązku KSeF; od kiedy obowiązek odbierania faktur w KSeF dla poszczególnych grup podatników; od kiedy obowiązek wystawiania faktur w KSeF dla poszczególnych grup podatników; podatnicy zwolnieni z VAT – od kiedy będą zobowiązani do korzystania z KSeF?
o Faktury, które będą musiały być wystawione w KSeF od lutego 2026 r.; faktury obowiązkowo wystawiane w KSeF od lutego 2026 r.; duplikaty faktur wystawionych w KSeF oraz wystawionych poza KSeF (w tym wystawionych przed lutym 2026 r.); faktury korygujące do faktur wystawionych w KSeF oraz poza KSeF (w tym wystawionych przed lutym 2026 r.); noty korygujące w okresie obowiązkowego KSeF (w tym wystawionych przed lutym 2026 r.); miesięczne raporty fiskalne (RO) a KSeF; dowody wewnętrzne (WEW) a KSeF; „faktury” pro forma a KSeF; faktury RR a KSeF.
o Faktury wyłączone z KSeF: faktury wyłączone z KSeF w okresach przejściowych; faktury wyłączone z KSeF na podstawie przepisów ustawy o VAT oraz specjalnego rozporządzenia MF; faktury niemożliwe do wystawienia w KSeF ze względów legislacyjnych oraz technicznych; samofakturowanie a KSeF; samofakturowanie z kontrahentami krajowymi; samofakturowanie z kontrahentami zagranicznymi – czy będzie dokonywane w KSeF.
II. Korzystanie z KSeF:
o Rozpoczęcie korzystania z KSeF korzystania z KSeF przez podatników będących osobami fizycznymi; rozpoczęcie korzystania z KSeF przez podatników będących podmiotami niebędącymi osobami fizycznymi; rola osoby zgłoszonej na formularzu ZAW-FA.
o Narzędzia autoryzacyjne umożliwiające korzystanie z KSeF: narzędzia do autoryzacji w KSeF przez podatników będących osobami fizycznymi; narzędzia do autoryzacji w KSeF przez podatników będących podmiotami niebędącymi osobami fizycznymi; rola tokenów oraz certyfikatów autoryzacyjnych.
o Nadawanie i odbieranie uprawnień w KSeF: nadawanie i odbieranie w KSeF uprawnień osobom fizycznym; nadawanie i odbieranie w KSeF uprawnień podmiotom niebędącym osobami fizycznymi; uprawnienia do samofakturowania; rola identyfikatorów wewnętrznych w podmiotach z rozbudowaną strukturą (np. JST, Grupa VAT, podmioty posiadające oddziały); uprawnienia do samofakturowania; uprawnienia od rolnika ryczałtowego do wystawiania faktur RR w KSeF.
o Proces wystawienia faktury w KSeF: możliwość wystawienia faktury bezpośrednio z aplikacji Ministerstwa Finansów; wystawienia faktury w KSeF z systemu zintegrowanego z KSeF; wystawienia faktury w KSeF z systemu niezintegrowanego z KSeF (np. zagranicznego systemu narzuconego przez spółkę dominującą); nr faktury nadany przez podatnika a numer systemowy nadawany przez KSeF; struktura i znaczenie numeru systemowego nadawanego przez KSeF; sposób ujęcia faktury wystawionej w KSeF w JPK; faktura wystawiona w KSeF a załączniki.
o Data wystawienia faktury w KSeF 2.0: data wysłania danych faktury do KSeF 2.0 a data wystawienia faktury; data utworzenia danych faktury w systemie podatnika a data wystawienia faktury w KSeF 2.0; odmienne regulacje dotyczące daty wystawienia faktury w KSeF 1.0 (do końca stycznia 2026 r.) oraz w KSeF 2.0 (od lutego 2026 r.).
o Sposób przekazania faktury wystawionej w KSeF: przekazywanie faktur wystawionych w KSeF nabywcom będącym polskimi podatnikami VAT; przekazywanie faktur wystawionych w KSeF nabywcom niebędącym polskimi podatnikami VAT; przekazywanie faktur wystawionych w KSeF nabywcom będącym osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej; rola kodu QR faktury w procesie przekazania faktury wystawionej w KSeF; przekazanie faktury wystawionej w KSeF a przekazanie załącznika do faktury.
o Data otrzymania faktury wystawionej w KSeF: data otrzymania faktury przez podatnika otrzymującego fakturę ustrukturyzowaną bezpośrednio w KSeF; data otrzymania faktury przez podatnika lub inny podmiot otrzymującego fakturę ustrukturyzowaną poza KSeF; jak ustawić dokładną datę doręczenia faktury ustrukturyzowanej w KSeF; co jest dowodem doręczenia faktury ustrukturyzowanej w KSeF; jak dokumentować doręczenie faktury ustrukturyzowanej poza KSeF.
III. Struktura faktury ustrukturyzowanej:
o Schema FA(3): schema FA – dane obowiązkowe, opcjonalne oraz fakultatywne; załączniki ustrukturyzowane w najnowszej wersji schemy FA – kto będzie mógł z nich korzystać; rola pola P_1 w określeniu daty wystawienia faktury; rola pola „Podmiot3” – dane o podmiotach uczestniczących w transakcji (np. odbiorca, pracownik, jednostka w ramach JST, członek grupy VAT itd.).
IV. Wystawianie faktur w trybie awarii, offline oraz offline24:
o Kody QR „offline” i „certyfikat” właściwe dla faktur wystawionych w trybie awarii, offline oraz offline24: kody QR umieszczane na wizualizacjach faktur (w formie papierowej lub elektronicznej) wystawionych w trybie awarii, offline oraz offline24 przed ich przesłaniem do KSeF; kody QR umieszczane na wizualizacjach faktur (w formie papierowej lub elektronicznej) wystawionych w trybie awarii, offline oraz offline24 po ich przesłaniu do KSeF; kody QR umieszczane na duplikatach faktur wystawionych w trybie awarii, offline oraz offline24 wystawionych przed przesłaniem duplikowanych faktur do KSeF; kody QR umieszczane na duplikatach faktur wystawionych w trybie awarii, offline oraz offline24 wystawionych po przesłaniu duplikowanych faktur do KSeF.
o Faktury wystawione w okresie awarii KSeF 2.0: forma ogłoszenia awarii KSeF; zasady wystawienia i przekazania nabywcy faktur w okresie awarii; data wystawienia i otrzymania faktury wystawionej w trybie awarii; zasady korygowania i duplikowania faktur wystawionych w trybie awarii; termin przesłania do KSeF faktur wystawionych w okresie awarii.
o Faktury wystawione w okresie awarii całkowitej KSeF 2.0: forma ogłoszenia awarii całkowitej KSeF; awaria a awaria całkowita – różnica w obowiązkach związanych ze sposobem wystawienia, przekazania oraz przesłania do KSeF faktur wystawionych w trakcie poszczególnych trybów awaryjnych; zasady wystawienia i przekazania nabywcy faktur w okresie awarii całkowitej; zasady korygowania i duplikowania faktur wystawionych w trybie awarii całkowitej.
o Faktury wystawione w okresie niedostępności KSeF („offline”): kiedy mamy do czynienia z trybem „offline”; zasady wystawienia i przekazania nabywcy faktur w okresie „offline”; data wystawienia i otrzymania faktury wystawionej w trybie „offline”; odmienny sposób przekazania faktury wystawionej w trybie „offline” w zależności od rodzaju nabywcy; zasady korygowania i duplikowania faktur wystawionych w trybie „offline”; termin przesłania do KSeF faktur wystawionych w okresie „offline”.
o Faktury wystawione w trybie „offline24”: kiedy mamy do czynienia z trybem „offline24”; zasady wystawienia i przekazania nabywcy faktur w okresie „offline24”; data wystawienia i otrzymania faktury wystawionej w trybie „offline24”; odmienny sposób przekazania faktury wystawionej w trybie „offline24” w zależności od rodzaju nabywcy; zasady korygowania i duplikowania faktur wystawionych w trybie „offline24”; termin przesłania do KSeF faktur wystawionych w okresie „offline24”.
V. Zasady fakturowania i korygowania faktur w okresie KSeF 2.0 – różne aspekty:
o Aspekty podatkowe: nowe zasady dokonywania korekty in minus w okresie od lutego 2026 r.; faktury wystawione w KSeF a określenie momentu powstania obowiązku podatkowego oraz kursu walutowego; faktury wystawione poza KSeF z naruszeniem obowiązku wystawienia w KSeF a odliczenie VAT oraz zaliczenie wydatku do kosztów uzyskania przychodów; nowe zasady wykazywania faktur sprzedażowych i zakupowych w JPK_V7; szybszy termin zwrotu VAT; obwiązki związane z przechowywaniem faktur ustrukturyzowanych dla potrzeb podatkowych; brak konieczności dostarczania faktur ustrukturyzowanych na żądanie organów podatkowych.
o Sankcje w zakresie nieprawidłowości w korzystaniu z obowiązkowego KSeF: kara pieniężna za wystawienie faktury poza KSeF; kara pieniężna za wystawienie faktur w niewłaściwym formacie w okresie awarii lub w trybie „offline” i „offline24”; kara pieniężna za opóźnione przesłanie do KSeF faktur wystawionych w okresie awarii lub w trybie „offline” i „offline24”; okres przejściowy, w którym kara pieniężna nie będzie stosowana; wymiar i sposób nakładania kary pieniężnej; sankcje KKS za pominięcie obowiązków związanych z KSeF; czy „czynny żal” chroni przed nałożeniem kary pieniężnej; czy na podatnika mogą być jednocześnie nałożone kara pieniężna oraz sankcja KKS.
o Numeru systemowy nadawany fakturze przez KSeF a opis przelewu za fakturę ustrukturyzowaną w okresie obowiązkowego KSeF – obowiązek od 2027 r.: numer KSeF w opisie przelewu split payment za pojedynczą fakturę; numer KSeF a opis zbiorczego przelewu split payment; numer KSeF w opisie zwykłego przelewu za pojedynczą fakturę; numer KSeF a opis zbiorczego przelewu zwykłego; przelewy zaliczek przed wystawieniem faktury a opis przelewu split payment lub przelewu zwykłego; opisy przelewów zwykłych i split payemt w związku z zapłatą za faktury wystawione w trybie awarii, „offline” lub „offline24”.
MICHAŁ GABRYSIAK
Adresaci szkolenia: Szkolenie jest skierowane do: dyrektorów, kierowników, menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury oraz księgowych. Udział w szkoleniu jest mocno rekomendowany pracownikom działów handlowych, obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.
Czas trwania kursu: 7 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut), realizowany jest w systemie stacjonarnym
Metody pracy i materiały szkoleniowe: Proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie warsztatowej. W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę
Efektem kształcenia na kursie będzie poszerzenie posiadanej wiedzy oraz doskonalenie już posiadanych umiejętności zawodowych z zakresu prawidłowego prowadzenia systemu faktur podatku VAT, umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej, umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania.
Sposób i forma zaliczenia: Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodnie z § 23 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz. 2175)
Zapisz się już dziś, wypełnij Formularz zgłoszeniowy.
Możesz także pobrać kartę zgłoszeniową i wysłać ją do nas mailowo oraz oświadczenie o finansowaniu szkolenia ze środków publicznych.
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy lub poprzez przesłanie skanu karty zgłoszeniowej. Przesłanie zgłoszenia stanowi formę zawarcia umowy wiążącej się z jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty, w razie braku rezygnacji. Rezygnację (najpóźniej na 7 dni przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@bkszkolenia.pl . Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego potwierdzenia przyjęcia rezygnacji.
Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.
Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia i uczestnictwie w szkoleniu zawsze wysyłamy pocztą elektroniczną na adres e-mail podany w zgłoszeniu. Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką.
Terminy mogą się zmienić
Możesz pobrać kartę zgłoszeniową i wysłać ją do nas mailowo
oraz oświadczenie o finansowaniu szkolenia ze środków publicznych.
NEWSLETTER
Subskrybuj aby dostawać nasze aktualności prosto do Twojej skrzynki. Obiecujemy, że nie będziemy wysyłać do Ciebie spamu. W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Przechodząc dalej, akceptujesz politykę prywatności
NEWSLETTER
Copyright © 2016-2024 by B&K Doradztwo i szkolenia dla biznesu Sp. z o.o.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Projekt i realizacja TwojaReklama
