kurs Rachunkowość w rozliczeniach podatkowych dla praktyków
LOKALIZACJA:
szkolenie zdalne
DATA SZKOLENIA:
14, 15, 23 maj 2025 ; 3. 4 czerwiec 2025 godz; 9:00-15:00
PROWADZĄCY:
dr Małgorzata Rzeszutek
CENA:
1.250,00 zł netto
ZAPYTAJ O SZKOLENIE:
- +48 577 127 550
- +48 574 127 550
- biuro@bkszkolenia.pl
- szkolenia@bkszkolenia.pl
- Pon - Pt: 8:00 - 16:00
Zapraszamy na warsztaty praktyczne których celem jest zaprezentowanie uczestnikom zasad prowadzenia rachunkowości podatkowej i różnic w stosunku do rachunkowości bilansowej – w zakresie rozliczeń podatku CIT, PIT, VAT w przypadku podmiotów prowadzących księgi rachunkowe jak i książkę przychodów i rozchodów. W trakcie zajęć na licznych przykładach będą prezentowane różne zdarzenia gospodarcze.
Cel kursu : jest zaprezentowanie uczestnikom zasad prowadzenia rachunkowości
podatkowej i różnic w stosunku do rachunkowości bilansowej – w zakresie rozliczeń podatku CIT, PIT, VAT w przypadku podmiotów prowadzących księgi rachunkowe jak i książkę przychodów i rozchodów.
Adresaci kursu : szkolenie jest adresowane do pracowników działów finansowo – księgowych, pracowników biur rachunkowych, doradców podatkowych oraz innych osób zainteresowanych tematyką jak w programie .
Efekty kształcenia :
W zakresie wiedzy: nabycie wiedzy w zakresie rozliczeń podatku CIT, PIT, VAT w przypadku podmiotów prowadzących księgi rachunkowe jak i książkę przychodów i rozchodów
W zakresie umiejętności: nabycie umiejętności właściwego kwalifikowania przychodów i kosztów wg prawa bilansowego i podatkowego, .
W zakresie kompetencji społecznych: uzyskanie większej wiedzy o właściwych kontaktach z urzędami przy kontroli podatkowej.
Czas trwania kursu: 40 godzin lekcyjnych, 5 dni po 8 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut), realizowany jest w systemie stacjonarnym
Dzień I cz. 1
1. Prawo bilansowe a prawo podatkowe
1. Charakterystyka rachunkowości i prawa bilansowego
2. Charakterystyka podatku oraz prawa podatkowego
3. Zasady prawa bilansowego a prawo podatkowe
2. Przychody i koszty według prawa bilansowego i prawa podatkowego
1. Definicja, zakres i moment powstania przychodów
1.1. Ujęcie bilansowe
1.2. Ujęcie podatkowe
1.2.1. Przychody z zysków kapitałowych
1.2.2. Przychody niezaliczane do zysków kapitałowych
1.2.3. Analiza wybranych pozycji przychodów
1.2.4. Data powstania przychodów
1.2.5. Korekta wysokości przychodów
1.2.6. Wyłączenia z przychodów
Dzień I cz. 2
1. Definicja, zakres i moment powstania kosztów
1.1. Ujęcie bilansowe
2. Ujęcie podatkowe
2.1. Pojęcie i podział kosztów uzyskania przychodów
2.2. Moment poniesienia kosztów uzyskania przychodów
2.3. Wybrane pozycje kosztów nieuznawanych podatkowo
2.3.1. Wydatki na nabycie i powiększenie wartości aktywów trwałych
2.3.2. Koszty o charakterze sankcyjnym
2.3.3. Koszty w sferze rozrachunków
2.3.4. Pozostałe pozycje kosztów nieuznawanych podatkowo
Dzień II cz.1
1. Wynik rachunkowy a wynik podatkowy
1.1 Ustalanie wyniku rachunkowego
2. Ustalanie wyniku podatkowego (dochodu)
2.1. Wyłączenia
2.1.1. Przychody niepodlegające opodatkowaniu lub wolne od podatku
2.1.2. Przychody opodatkowane ryczałtowo
2.1.3. Koszty uzyskania przychodów związane z wyłączonymi przychodami
2.1.4. Straty przedsiębiorców przekształcanych, łączonych, przejmowanych lub dzielonych
2.1.5. Dochody zagranicznej jednostki kontrolowanej
2.1.6. Dochody z kwalifikowanych praw własności intelektualnej
2.1.7. Dochody z niezrealizowanych zysków
2.2. Odliczenie strat podatkowych
2.3. Odliczenie darowizn
2.4. Odliczenie kosztów działalności badawczo-rozwojowej
2.5. Ulga na złe długi
2.6. Odliczenia od podatku należnego
Dzień II cz.2
1. Różnice pomiędzy wynikiem rachunkowym i wynikiem podatkowym dla celów sporządzenia zeznania podatkowego
1.1. Klasyfikacja różnic w przychodach i kosztach
1.2. Różnice trwałe pomiędzy wynikiem rachunkowym i wynikiem podatkowym
1.2.1. Różnice trwałe w przychodach
1.2.1.1. Różnice dodatnie
1.2.1.2. Różnice ujemne
1.2.2. Różnice trwałe w kosztach
1.2.2.1. Różnice dodatnie
1.2.2.2. Różnice ujemne
1.3. Różnice okresowe pomiędzy wynikiem rachunkowym i wynikiem podatkowym
1.3.1. Różnice okresowe w przychodach
1.3.1.1. Różnice dodatnie
1.3.1.2. Różnice ujemne
1.3.2. Różnice okresowe w kosztach
1.3.2.1. Różnice dodatnie
1.3.2.2. Różnice ujemne
1.4. Ewidencja w księgach rachunkowych różnic trwałych i przejściowych oraz ich rozliczanie w czasie
1.4.1. Od wyniku brutto do podstawy opodatkowania
1.4.2. Różnice trwałe w księgach rachunkowych
Dzień III cz.1
1. Podatek należny na podstawie zeznania CIT-8
1. Pobór podatku
1.1. Obowiązki ewidencyjne
1.2. Wpłata zaliczek
1.2.1. Zaliczki miesięczne
1.2.2. Zaliczki kwartalne
1.3. Uproszczona forma uiszczania zaliczek
1.4. Kredyt podatkowy dla małych przedsiębiorców
1.5. Zeznanie roczne (CIT-8)
2. Układ zeznania rocznego CIT-8
2.1. Ogólna struktura informacji w zeznaniu rocznym CIT
2.2. Charakterystyka poszczególnych pozycji zawartych w CIT-8 za 2019 r.
2.3. Przykład rozliczenia podatkowego
Dzień III cz.2
1. Odroczony podatek dochodowy
1. Podatek dochodowy fiskalny i księgowy
2. Ewolucja metod ustalania odroczonego podatku dochodowego
2.1. Historycznie ukształtowane metody ustalania odroczonego podatku dochodowego
2.2. Metoda zobowiązań wynikowych
2.3. Metoda zobowiązań bilansowych
3. Wartość bilansowa i wartość podatkowa aktywów i pasywów
3.1. Wartość bilansowa i wartość podatkowa aktywów
3.2. Wartość bilansowa i wartość podatkowa pasywów
4. Strata podatkowa jako element ustalania odroczonego podatku dochodowego
5. Etapy ustalania i rozliczania odroczonego podatku dochodowego
6. Ewidencja odroczonego podatku dochodowego
7. Odroczony podatek dochodowy w sprawozdaniu finansowym
8. Wybrane problemy ustalania odroczonego podatku dochodowego
Dzień IV cz.1
1. VAT w księgach rachunkowych. Podstawowe rozliczenia VAT. Księgi pomocnicze w zakresie VAT – aspekty praktyczne.
2. Podatkowe aspekty księgowania wydatków związanych z samochodami osobowymi (VAT, podatki dochodowe).
3. Zasady amortyzacji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zgodnie z przepisami ustaw o podatkach dochodowych (metody, stawki, różnorodne warianty na przyspieszenie podatkowej amortyzacji).
4. Zasady księgowania i rozliczania podstawowych (najczęściej występujących) umów leasingu w świetle przepisów prawa podatkowego.
Dzień IV cz.2
1. Budowa i prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów
1.1. Ewidencje ustalające dochód: PKPiR
1.2. Podmioty prowadzące PKPiR
1.3. Obligatoryjny wzór PKPiR
1.4. PKPiR: część opisowa, część przychodowa
1.5. Część kosztowa PKPiR, metody ewidencji kosztów
1.6. Metody ewidencji, wyjątki, część informacyjna
1.7. Zapisy w PKPiR
1.8. Organizacja prowadzenia PKPiR
2. Dodatkowe ewidencje przy prowadzeniu PKPiR
2.1. Ewidencja środków trwałych
2.2. Amortyzacja i inne zapisy
2.3. Ewidencja – wartości niematerialne i prawne
2.4. Ewidencja wyposażenia
2.5. Ewidencje na potrzeby podatku VAT
2.6. Jednolity Plik Kontrolny
2.7. Pozostałe ewidencje
Dzień V cz.1
1. Ustalanie dochodu (straty podatkowej) za pomocą PKPiR
1.1. Spis z natury przy PKPiR
1.2. Ustalanie kosztów uzyskania przychodu
1.3. Ustalanie przychodu
1.4. Ustalanie dochodu (straty podatkowej)
2.Podatek dochodowy w firmach rozliczających się na KPIR
2.1 skala podatkowa a podatek liniowy
2.2 kiedy opłaca się wybrać opodatkowanie podatkiem liniowym
2.3 zmiana formy opodatkowania
Dzień V cz. 2
1.Podatek VAT a prowadzenie KPIR
1.1 kiedy firma musi zostać VAT-owcem
1.2 zwolnienia z VAT
1.3 wpływ VAT na dokonywanie zapisów w KPIR
1.4 VAT jako koszt podatkowy
2. Kasa fiskalna firmie a prowadzenie KPIR
2.1 kiedy powstaje obowiązek stosowania kasy fiskalnej
2.2 zwolnienia z obowiązku posiadania kasy
2.3 działalności muszące posiadać kasę od pierwszej zarobionej złotówki
2.4 dokumentowanie sprzedaży przy pomocy kasy
2.5 ujmowanie w KPIR raportów fiskalnych
2.6 faktura wystawiona do paragonu a ujęcie w KPIR
dr Małgorzata Rzeszutek doradca podatkowy, założyciel Polskiego Instytutu Podatków i Rachunkowości, specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych.
Wiedza i doświadczenie to ponad 11-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT. Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności: w podatku VAT dla jednostek samorządu terytorialnego oraz w podatkach dochodowych, dokumentacji cen transferowych.
W latach ubiegłych uczestnicząca w licznych projektach centralizacji w gminach i powiatach, polegających na szkoleniach i tworzeniu procedur centralizacyjnych oraz obecnie w procesach audytu po centralizacji
Adresaci szkolenia: Szkolenie adresowane jest do służb finansowo-księgowych zajmujących się w praktyce księgowością oraz przygotowujących sprawozdania finansowe i ustalających poziom zobowiązań podatkowych, pracodawców i pracowników, pracowników biur rachunkowych, doradców podatkowych oraz innych osób zainteresowanych tematyką jak w programie .
Metody pracy i materiały szkoleniowe: Proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie warsztatowej. W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę
Efektem kształcenia na kursie będzie poszerzenie posiadanej wiedzy oraz doskonalenie już posiadanych umiejętności zawodowych z zakresu prawidłowego prowadzenia dokumentacji podatku VAT, umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej, umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania.
Sposób i forma zaliczenia: Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodnie z § 23 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz. 2175)
Cena zawiera dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia, autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane przed szkoleniem ), imienny certyfikat ukończenia szkolenia. W czasie przerw wykładowca jest dostępny i może udzielać odpowiedzi na pytania związane z omawianym tematem
Czas trwania kursu: 40 godzin, 5 dni po 8 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut), realizowany jest w systemie zdalnym
Realizacji szkolenia
Szkolenie realizowane jest w formie wykładu online – wirtualnego szkolenia nadawanego na specjalnie przygotowanej platformie. Uczestnicy będą na żywo brali udział w szkoleniu z możliwością zadawania pytań na czacie. Podczas szkolenia poza widokiem wykładowcy będzie również dostępna tablica multimedialna, oraz prezentacja materiałów którymi będzie zarządzał wykładowca.
W czasie wykładu stosowane są metody i techniki nauczania skoncentrowane na praktycznych aspektach rozwiązywania problemów.
Autorskie materiały szkoleniowe uczestnicy otrzymują w terminie 2 dni przed szkoleniem w formie PDF na wskazany w zgłoszeniu czytelny adres e:mail.
Po zakończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający jego udział w szkoleniu wysłany w formie PDF na wskazany w zgłoszeniu czytelny adres e-mail
Po zakończonym szkoleniu uczestnicy oceniają szkolenie poprzez pozostawienie opinii w formie ankiety, która pozwoli na podsumowanie efektów i jakości zrealizowanego szkolenia.
Zapisz się już dziś, wypełnij Formularz zgłoszeniowy.
Możesz także pobrać kartę zgłoszeniową i wysłać ją do nas mailowo oraz oświadczenie o finansowaniu szkolenia ze środków publicznych.
Możesz pobrać kartę zgłoszeniową i wysłać ją do nas mailowo
oraz oświadczenie o finansowaniu szkolenia ze środków publicznych.
NEWSLETTER
Subskrybuj aby dostawać nasze aktualności prosto do Twojej skrzynki. Obiecujemy, że nie będziemy wysyłać do Ciebie spamu. W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Przechodząc dalej, akceptujesz politykę prywatności
NEWSLETTER
Copyright © 2016-2024 by B&K Doradztwo i szkolenia dla biznesu Sp. z o.o.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Projekt i realizacja TwojaReklama